יום ראשון, 22 ביולי 2012

Tenacious D-Tenacious D


                                                                               
                                                                       להקה: Tenacious D
                                                                       אלבום: Tenacious D
                                                                      ז'אנר: Comedy Rock
                                                                     תאריך יציאה: 3.10.2001

Tenacious D להקה אדירה אשר משלבת הומור חד ומוזיקה קלילה יחסית כדי ליצור שירים מטורפים וחסרי רסן. ללהקה הייתה תוכנית טלוויזיה בשנים 1997-2003 ואלבומם הראשון יצא בשנת 2001 ושמו כשם הלהקה.
את הלהקה הקימו קייל גאס וג'אק בלאק אשר מוכר יותר כשחקן קולנוע מצליח, השניים נפגשו באדינבורג סקוטלנד בזמן האדינבורג פריד'ג שהוא פסטיבל אומנות גדול. הלהקה עצמה נוצרה בלוס אנגלס קליפורניה.

Tenacious D הוא אלבום הבכורה של הלהקה, שאחד משיריו, Tribute, מהווה הקדמה לאלבום הבא והסרט שיצא במקביל אליו שמספרים את סיפורה של הלהקה. אותו סיפור המסופר בקצרה בשיר. אם תשימו לב גאק בלאק וקייל גאס מחליפים בין התפקידים של התלמיד והמורה בסרט: למשל הדוגמה שהכי ניתנת להבחנה היא הדיאלוג ב-CockPushups באלבום הראשון והדיאלוג על הנושא בסרט.

האלבום מורכב משירים ומקטעי דיבור קומיים שבלעדיהם האלבום לא היה אותו דבר. הקטעים הללו מצחיקים ומלאי ניבולי פה מרשימים. בין השירים שממילא קורעים אותי מצחוק הם רק מוסיפים. משירים על מפגשים עם שדים ועד לשירים על בנות שצריכות לשירותים וגם על סקס רך האלבום יקח אותכם לחוויה אדירה של בידור אם מוזיקה טובה.

גאוני זה מה שאני יכול לומר. השילוב פה בין שירים ודיאלוגים קומיים על חיי הלהקה מאוזן בצורה טובה ועוד רוק אחח כל מה שאני יכול לבקש באלבום אחד. השירים קצביים וחלקם מתחילים רגוע ונגמרים בבום גדול. שירים חזקים במיוחד שהמאפיין הזה בולט בהם הם Double Team הקליט וההמנוני שמתחיל בקטע גיטרה אקוסטית שקט יחסית ולאחר זמן מה ההטרדה המינית עוברת להילוך גבוה יותר והשיר רק מתחזק (ונגמר בצעקות Hail Satan!). עוד שיר שעונה למאפיין ואהבתי במיוחד הוא Explosivo שמתחיל בפתיחה רגועה יחסית ותוך כעשרים שניות מתחמם לכדי שיר הבי מטאל רציני.

לעומת השירים האלה, ישנם שירים כמו Fuck Her Gently או Wonderboy שהם בגדר "השיר השקט של האלבום" ונותרים להם במנגינות האקוסטיות. בחלק מהמקרים זה עובד ובשילוב עם הליריקה המטרידה מעט Fuck Her Gently הוא אחד מהשירים האהובים עליי באלבום אף על פי שהמנגינה שלו רדומה מעט. לעומתו, Wonderboy הוא נפילה איומה. שיר משעמם שלא מתפתח ולא מצליח לעניין ולו לרגע וחסר גם בליריקה שתיצור עניין בו.

כמו שנאמר קודם, הקטעים הקומיים מוסיפים המון לאלבום ומצליחים להצחיק ולהוסיף להנאה שבאלבום. Inward Singing המרושע תקוע בראשי כבר שנים בגלל כמות הקללות הטראגית שמשתחררת בשתי הדקות שבהן הוא מתנגן. גם קטעים כמו Friendship Test הקצרצר והמטופש למדי או Drive-Thru שהוא קטע ארוך (כ-4 דקות) הצליחו להעלות את רף הכיף המתפרץ מהאלבום והצחיקו מאוד.

זה אלבום מומלץ וששווה האזנה לכל אלו שאוהבים רוק ושיש להם חוש הומור. אז אם אתם עונים על הקריטריונים הנ"ל, רוצו להוריד או לקנות את האלבום וליהנות משפע של הומור זול ונמוך אבל מצחיק ומשירים איכותיים למדי.

!HAIL SATAN


                                                                                  4.5/5



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה